TimoCom integrerer telematikktilbyder nr. 200

Trackingløsningen i transportplattformen utvides stadig

16.09.2016

Erkrath, Tyskland, 16.09.2016 – Tre år etter at ruteplanleggingen og kjørekostnadsberegningen ble utvidet med en trackingfunksjon, har TimoCom nå integrert den 200. leverandøren av telematikksystemer, Webbase. Dermed har IT-leverandøren kommet et skritt nærmere målet om å tilby alle europeiske kunder muligheten til å innhente status for kjøretøyene inne i transportplattformen og formidle informasjonen raskt og enkelt videre til oppdragsgiveren.

Permanent utbygging av sporingsfunksjonen

Et stort antall TimoCom-kunder bruker allerede trackingfunksjonen til å gi oppdragsgiverne bedre innsyn i hvor lastebilene og varene befinner seg. Med dette alternativet slipper man å informere om kjøretøyenes posisjon på telefon.

På samme måte som TimoCom Tracking, skal også resten av tilbudet i Europas største transportplattform utvides videre i de neste årene.

"I tillegg til foretaksregisteret og Messenger er trackingfunksjonen en mulighet til å videreutvikle nettverket på transportplattformen og gjøre logistikkjeden mer oversiktlig", sier TimoComs Company Spokesman Marcel Frings. "Nå som industri 4.0 gjør sitt inntog ønsker vi å drive digitaliseringen fremover og legge til rette for fremtidsrettede prosjekter for våre kunder. Et interessant konsept er for eksempel å gjøre telematikkdata fra forskjellige systemer tilgjengelige i det programmet kunden foretrekker."

Grunnlaget for dette har IT-leverandøren allerede lagt, med et omfattende programsortiment og et stadig større utvalg av integrerte telematikkleverandører.