17.12.2015

Godt grensesnitt TimoCom tildelt "connect-prisen 2015" fra TomTom Telematics

Kunder hos TimoCom og TomTom Telematics drar nytte av felles grensesnitt

Erkrath, 17.12.2015. TomTom Telematics, en av verdens ledende leverandører av telematikkløsninger, har tildelt connect-prisen 2015 til Europas største transportplattform TimoCom. Prisen i kategorien "International Partner of the Year" ble tildelt for den utbredte bruken av grensesnittet mellom TimoComs trackingplattform TC eMap og flåtestyringsplattformen WEBFLEET.®   For felles kunder er denne sammenknytningen en stor fordel: Man må ikke lenge skifte frem og tilbake mellom TimoCom og TomTom Telematics.

I 2015 begynte telematikk-eksperten TomTom å tele ut priser til partnerfirmaer som skaper ekte merverdi for felleskunder. Det er også tilfellet for TimoCom. Ifølge Senior Sales Engineer i TomTom Telematics, Thomas Greaney, er fordelen med det felles grensesnittet tydelig: "Brukere av vår flåtestyringsplattform WEBFLEET kan logge seg inn i TC eMap med sine tilgangdata, og dermed se den aktuelle posisjonen for kjøretøy i rett i TimoCom-programmet.®  Dermed er det ikke lenger nødvendig å skifte frem og tilbake mellom WEBFLEET og TimoCom."

Et annet stort pluss er integrasjonen av TimoComs transportbarometer-app i TomTom Telematics' programvare Driver Terminals. Takket være TimoCom-appen får transportbedrifter tilgang til transportplattformen også når de er underveis, og kan for eksempel søke etter last eller tilby kapasitet raskt og enkelt direkte fra navigasjonsløsningen. "Det betyr mer transport og fullastede kjøretøy. Mindre tomkjøring betyr også mindre belastning på miljøet," sier TimoComs Chief Representative Marcel Frings.

Mer informasjon om TomTom Telematics finner du på www.tomtom.com/telematics