25.01.2022

Kraftig vekst i digitalisering av logistikken

TIMOCOM har opplevd en enorm kundevekst – over 50 000 kunder benytter nå Smart Logistics-systemet fra FreightTech-foretaket.

TIMOCOM knytter europeisk logistikk sammen

Erkrath, 25.01.2022 – FreightTech-selskaper tilbyr aktører innen logistikk digital hjelp til gjennomføringen av logistikkprosessene. Nettopp dette gjør også Smart Logistics-systemet fra TIMOCOM, som bistår kundene gjennom alt fra oppdragsforhandlinger til betalingsavvikling. Stadig flere aktører på markedet benytter seg av denne tjenesten. Nylig registrerte IT-foretaket for første gang over 50 000 kunder, og gleder seg over tilliten de har oppnådd i logistikkbransjen: "Dette er en milepæl i bedriftens historie, og et viktig skritt på veien frem til vår visjon om en verden uten logistiske utfordringer", sier Tim Thiermann, Managing Partner i TIMOCOM.

"Dette er en milepæl i bedriftens historie, og et viktig skritt på veien frem til vår visjon om en verden uten logistiske utfordringer". Tim Thiermann, Managing Partner, TIMOCOM

"Villigheten til å digitalisere har økt enormt under de uvanlige forholdene de siste to årene. Det viser også den enorme kundetilveksten vår", forteller Tim Thiermann, Managing Partner hos TIMOCOM. "Vårt mål er og blir å tilby en pålitelig plattform der de kan finne nye forretningspartnere og forenkle arbeidsprosessene." Og det er ikke bare tallene fra TIMOCOM som viser at FreightTech er i vinden: Den tyske forskningsgruppen Fraunhofer SCS har funnet ut at blant de 350 gründerbedriftene innen logistikk som tilbyr sine tjenester i tyskspråklige områder, tilbyr de fleste teknologi eller tjenester som støtter logistikktjenester.

Fortsatt anspent på transportmarkedet

Smart Logistics-systemet fra TIMOCOM gir aktører i logistikken digital hjelp til gjennomføringen av logistikkprosesser – fra oppdragsforhandlinger til betalingsavvikling. Daglig legges opptil 800 000 fraktoppdrag og lasteplasstilbud ut i fraktbørsen av over 135 000 brukere. I 2021 kunne det ofte være mer enn 1 million internasjonale frakttilbud i systemet som ventet på passende lasteplass – på én og samme dag. Dessuten ble over 175 000 lastebiler sporet og knapt 37 millioner ruter beregnet i systemet i løpet av året.

Logistikk blir stadig viktigere, ikke minst på grunn av den anspente situasjonen på transportmarkedet i den seneste tiden. "Mangel på sjåfører og transportkapasitet vil fortsatt være sentrale utfordringer i verdensøkonomien i årene fremover", sier Gunnar Gburek, Head of Business Affairs. Ifølge Gburek tilbyr TIMOCOM derfor enkle og fleksible løsninger for å motvirke mangel på transportkapasitet og leveringsproblemer i veigodstransporten.

Mer informasjon om TIMOCOM finner du på www.timocom.com.

Lengde: 2 391 tegn inkludert mellomrom.

Om TIMOCOM

TIMOCOM GmbH er en mellomstor FreightTech-bedrift. IT- og dataspesialisten hjelper kundene å nå sine logistikkmål med smarte, trygge og enkle løsninger. TIMOCOMs Smart Logistics-system knytter sammen mer enn 50 000 kontrollerte kunder, som daglig legger ut opptil 800 000 internasjonale fraktoppgaver og lasteplasstilbud.