09.05.2017

TimoCom med ny programfunksjon: TC Transport Order®

Transportplattformen blir en transaksjonsplattform

Erkrath, Tyskland 9.5.2017 – Da er det ingen hemmelighet lenger: TimoCom utvider Europas største transportplattform med en ny programfunksjon! Etter lanseringen i sommer vil TC Transport Order® gjøre det mulig for over 120 000 TimoCom-brukere å utføre heldigitale transaksjoner på plattformen. Med denne milepælen vil TimoCom skape grunnleggende merverdi når det gjelder prosessoptimalisering for kundene.

Med den nye programfunksjonen kan forretningspartnere endelig avvikle transportoppdragene direkte på TimoCom-plattformen. Dermed blir den digitale sammenknytningen mellom oppdragsgivere og oppdragstakere betydelig mer effektiv. "Innføringen av TC Transport Order® er et viktig bidrag til den digitale utviklingen av transportplattformen. For våre kunder betyr det først og fremst tidsbesparelser og innsparing av prosesskostnader, ettersom prosedyrene blir gjennomgående digitale og man slipper å veksle mellom medier", forklarer TimoComs talsperson Gunnar Gburek.

Send ut transportforespørsler digitalt og administrer oppdrag sentralt
Med funksjonen transportforespørsel TC Transport Order® det mulig å sende ut forespørsler om transport til flere partnere parallelt – i sanntid og til dagsaktuelle priser. Deretter kan du velge det optimale blant de tilbudene du mottar. Potensielle tilbydere har sjansen til å oppnå flere oppdrag takket være de konkrete forespørslene. Med et "digitalt håndtrykk" avvikles deretter handelen i oppdragsadministrasjonen i TC Transport Order®. Der har begge parter en oversikt over alle transportoppdrag og deres aktuelle status. Dermed kan de til enhver tid administrere dem sentralt for sin egen organisasjon på TimoCom-plattformen. Dessuten mottar TimoCom-brukere i fremtiden meldinger om relevante prosesser – også det i transportplattformen.

Fra begynnelsen av juli optimaliserer TC Transport Order® avviklingen av forretningsprosesser mellom transportbedrifter, speditører og foretak som sender ut last, og det vil sørge for frisk vind i det daglige arbeidet med TimoComs transportplattform.