25.03.2020

Grunnet den akutte situasjonen: TIMOCOM utvider tilgangen til Europas ledende frakt- og lasteplassbørs

IT-selskapet gir sitt bidrag til å sikre leveringskjedene / Kunder kan nå organisere logistikken fra hjemmekontor

timocom

Erkrath, Tyskland 25.03.2020 – Foretaket bak om Europas ledende fraktbørs, IT-bedriften TIMOCOM, utvider tilgangsmulighetene til logistikksystemet i kriseperioden. "Vi vil gjøre vårt for å sikre at befolkningen skal få forsyninger og at leveringskjedene skal fungere under de svært uvanlige aktuelle forholdene", sier TIMOCOMs administrerende direktør Tim Thiermann.

Kundene kan nå etter en kontroll stille om IP-avhengige lisenser uavhengig av sted, slik at de kan administrere transport- og logistikkdriften fra hjemmekontoret. Dessuten åpner TIMOCOM sitt nettverk med over 43 000 foretak for alle som mangler et robust nett av transport- og logistikkpartnere, slik at de fortsatt skal kunne forsyne sine kunder med varer det haster med.

·         IP-begrensninger foreløpig opphevet

·         Over 5000 omstillinger er allerede foretatt

·         Leveringsproblemer skal unngås med tilgang til opptil 750 000 daglige frakt- og lasteplasstilbud fra hele Europa

Kundene kan nå etter en kontroll stille om IP-avhengige lisenser uavhengig av sted, slik at de kan administrere transport- og logistikkdriften fra hjemmekontoret. Dessuten åpner TIMOCOM sitt nettverk med over 43 000 foretak for alle som mangler et robust nett av transport- og logistikkpartnere, slik at de fortsatt skal kunne forsyne sine kunder med varer det haster med.

Rask og ubyråkratisk sikring av leveringskjeden

"Også her skal vi gi vår støtte på en rask og ubyråkratisk måte", bekrefter Thiermann. Registrerer man seg nå, kan man benytte TIMOCOMs system gratis i hele neste kvartal uten kontraktsbinding. Dermed kan kortsiktige leveringsproblemer, leveringssvikt eller mangel på lagerarealer løses med et allerede eksisterende kundenettverk.

Hver dag blir opptil 750 000 frakt- og lasteplasstilbud lagt ut og behandlet i TIMOCOMs system. Dessuten er over 7000 logistikk- og lagerarealer tilgjengelig i lagerbørsen. "Som IT-leverandør i logistikkbransjen har vi vært der det skjer i over 20 år. Og vi ser hvilke utfordringer kundene våre har for øyeblikket", forteller Thiermann. "I denne situasjonen trenger vi raske og ukompliserte løsninger som bidrar til å sikre logistikkapasiteten."

Behovet etter logistikktjenester er for tiden enormt over hele Europa. Samtidig må mange bedrifter gå over til hjemmekontor. Thiermann: "Vi skjønte straks at vi måtte hjelpe raskt, og fremfor alt på en effektiv måte." Over 5000 brukere i hele Europa har allerede benyttet seg av muligheten til å arbeide fra hjemmekontor. På grunn av den høye etterspørselen har TIMOCOM styrket denne tjenesten.

Muligheten til å finne raske løsninger for å bevege frakt og lagre varer, uavhengig av hvor man befinner seg, er på plass med prosesser og systemer som allerede finnes i logistikkbransjen. Også TIMOCOM ønsker å bidra i den aktuelle situasjonen. Tim Thiermann legger til: "Dette er en utfordring vi kan løse i fellesskap. Jeg er overbevist om at hvis vi legger sammen alle våre krefter og alle tilgjengelige midler, skal vi klare det."