12.06.2015

TimoComs fraktbørs utmerket

TC Truck&Cargo® får kvalitetsstempel fra BME

Erkrath, 12.06.2015 – TimoComs TC Truck&Cargo®, Europas markedsleder innen frakt- og lasteromsbørser, har blitt premiert med BME-kvalitetsstempelet for "transportinnkjøp". Det er allerede det andre produktet til TimoCom som har fått et sertifikat av BMEnet GmbH, et datterselskap av tyske Bundesverband Materialwirtschaft, Einkauf und Logistik e.V. (BME).

"Vi synes det er spesielt gledelig å få denne utmerkelsen fra BME, for den viser at TimoComs lasteroms- og fragtbørs TC Truck&Cargo® ikke bare skårer høyt på grunn av tilbudsmangfoldet, men også spesielt på grunn av sin kvalitet. Det er en kombinasjon som er enestående på markedet med transportplattformer", forteller Marcel Frings, Chief Representative i TimoCom. Siden spotmarked-plattformen nå også har vært åpen en stund for produksjons- og handelsbedrifter i hele Europa, har BMEnet GmbH - som har ansvaret for kvalitetsstempelet - kontrollert TC Truck&Cargo® ved hjelp av en objektiv og standarisert kriterieliste.
Resultatet: "Laderoms- og fraktbørsen TC Truck&Cargo® gir transportører eller oppdragsgivere ekstra forretningsmuligheter og bidrar til å optimere kapasitetsutnyttelsen ved at man kan kjøpe inn transport. Slik unngår man tomkjøring – noe som også kommer miljøet til gode. I tillegg byr TC Truck&Cargo® på flere andre smarte ekstrafunksjoner som forenkler det daglige arbeidet for TimoCom-kundene", står det i begrunnelsen til BMEnet GmbH.
Kort sagt: Dersom transportører ser etter en effektiv programvare for sin logistikk, så er TimoCom en kvalitetstestet og markedstransparent leverandør av nettopp det.

TimoCom med dobbel sertifisering
Med kvalitetsstempelet for TC Truck&Cargo® er TimoCom Soft- und Hardware GmbH en IT-leverandør med to sertifiseringer innen "Programvare og plattform". For fra før av har TC eBid®, online plattformen for europeiske transportanbud, allerede blitt testet. Sistnevnte plattformen har siden 2010 hatt BME-kvalitetsstempelet "Fraktinnkjøp". Også her viser BME til den høye effektiviteten, brukervennligheten og et mer transparent marked.

BMEnet kvalitetsstempel: Kontrollerte kvalitetsstandarder
Kvalitetsstempelet til BMEnet GmbH tildeles integrative programvare- og plattformløsninger for å optimere innkjøp og logistikk. Kontrollen er basert på standardiserte og nøytrale kriterielister med klart definerte krav. Med utgangspunkt i dette blir markedet ved valg av programvaresystemer mer transparent. Brukeren får sikkerheten av å anskaffe seg en programvare med kontrollerte kvalitetsstandarder. Og de premierte tilbyderne kan gi sine kunder et solid bevis for kvaliteten på sine produkter.