27.08.2015

“Fullpakket” tilbake til Serbia

Al Pack d.o.o. satser på TimoComs fraktbørs

Erkrath, XX.XX.2015 – For å finne passende returfrakt fra Europa har firmaet Al Pack d.o.o. siden starten av 2014 brukt frakt- og lasteromsbørsen TC Truck&Cargo® fra TimoCom. Emballasjeprodusenten er et godt eksempel på at også bedrifter med fraktgods å sende ut kan ha stor nytte av transportbørsen.

Veien til TimoCom

Al Pack d.o.o. er et serbisk emballasjefirma som holder til i byen Subotica. Der har de både ledelse, produksjonsanlegg og en egen transportavdeling med elleve kjøretøy for produksjon av egenproduserte varer. Al Pack d.o.o. ble grunnlagt i 1994 og har nå 180 medarbeidere. En av dem er logistikkleder Roland Rudinski. Han er ansvarlig for hele logistikkstyringen og har daglige oppgaver som å avvikle import og eksport, koordinere sjåførenes tidsplaner og finne returlast. Det siste er faktisk svært viktig.

“I mange år kjørte lastebilene våre tomme tilbake etter leveringer i Europa”, forteller Rudinski. Da Al Pack d.o.o. ble klar over konsekvensene av dette, måtte de raskt finne en løsning. “Vi ville absolutt senke transportkostnadene og delta aktivt i internasjonal varetransport. Derfor bestemte vi oss for den Europa-omspennende frakt- og lasteromsbørsen TC Truck&Cargo® fra TimoCom, som hjelper oss til å unngå tomkjøring”, forklarer Rudinski.

Et nyttig tiltak, ettersom 65 % av den produserte emballasjen eksporteres til ulike industribransjer.

Én plattform, mange fordeler

Nå har Al Pack d.o.o. kjent fordelene ved TimoComs transportbørs i over ett år, og er svært fornøyde: ”Det beste ved TC Truck&Cargo® er den enkle og ukompliserte oversikten over tilbud, måten man kan bli kjent med nye logistikkaktører på, senking av totalkostnadene og nye forretningsmuligheter. Etter lossing hjelper dessuten frakt- og lasteromsbørsen med å finne returfrakt som befinner seg i nærheten”, sier Rudinski.

Han fremhever spesielt én ting ved TimoCom: “Et annet positivt aspekt i samarbeid med TimoCom er de ansatte. Uansett hvem jeg har hatt kontakt med, har jeg alltid fått et utrolig godt inntrykk av medarbeiderne. De er alltid vennlige og hjelpsomme. Dessuten oppfyller de alle behov. Det synes jeg bør nevnes.”

Eksempelet Al Pack d.o.o. viser at TC Truck&Cargo® kan bidra til å skape nye forretninger raskt og enkelt, og å unngå dyr tomkjøring – ikke bare for transportbedrifter og speditører.